W dniach 8-10 grudnia 2018 r. na terenie Cairo International Convention & Exhibition Center w Kairze odbywały się międzynarodowe targi żywności Food Africa Cairo. To już czwarta edycja, jednych z największych i wiodących wydarzeń branży rolno-spożywczej w Egipcie.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) po raz drugi wziął udział w targach Food Africa – poprzednim razem w 2016 r. (jako ARR). Podczas tegorocznych targów na powierzchni 10 000 m2 prezentowane były produkty blisko 300 wystawców pochodzących z blisko 50 krajów świata.
KOWR zorganizował polskie stoisko narodowe na powierzchni 57 m2 , na którym 9 polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej prezentowało swoje produkty (jabłka, słodycze, serwatkę w proszku, produkty mięsne oraz napoje), a także maszyny oraz urządzenia do przetwórstwa mlecznego oraz rybnego.
Polskie stoisko narodowe cieszyło się dużym zainteresowaniem potencjalnych kontrahentów oraz konsumentów odwiedzających targi. Przedsiębiorcy wystawiający się ze swoimi produktami, zwłaszcza oferujący jabłka, produkty mleczne oraz słodycze, cały czas prowadzili rozmowy handlowe.
Pierwszego dnia targów polskie stoisko odwiedził Dr Ali Moseley, Minister Zaopatrzenia i Handlu Międzynarodowego Egiptu. A w kolejnych dniach m.in.: Tomasz Andruchów z Ambasady RP w Kairze oraz przedstawiciele Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
W przeddzień targów, tj. 7 grudnia br. odbyła się misja handlowa, podczas której zorganizowany został objazd po sklepach z żywnością tzw. store-check. Przedsiębiorcy odwiedzili duże sieci lokalne takie jak Carrefour, a także ekskluzywną sieć Oskar Mall Cairo. Tego dnia miało także miejsce zorganizowane przez KOWR spotkanie informacyjne z przedstawicielami Zagranicznego Biura Handlowego w Kairze, które poprowadzone zostało przez Diną Shall – Kierownika Biura.
Udział w targach Food Africa Cairo umożliwił nawiązanie nowych relacji handlowych dzięki uczestnictwu przedsiębiorców w Programie Hosted Buyers udostępnionym przez Organizatora targów – firmę IEC Poland. To specjalnie dedykowana platforma B2B, która ułatwia podejmowanie przedsięwzięć biznesowych i maksymalizuje zwrot z inwestycji dla uczestników, poprzez rozbudowę sieci biznesowych i podpisywanie umów na miejscu. Program umożliwił polskim przedsiębiorcom poznanie potencjalnych nabywców i dostawców na rynku egipskim. Pozwolił również na odkrywanie nowych trendów oraz technologii w afrykańskim przemyśle spożywczym.
Zarówno obecność na polskim stoisku narodowym, jak i udział w misji handlowej zostały pozytywnie ocenione przez uczestników wydarzenia.
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.